Ny i Lugnetkyrkan

Välkommen till Lugnetkyrkan! Vad glad vi är att du har hittat hit.
Här finns vi: Lugnetvägen 1, 791 31, Falun

Lugnetkyrkan ligger cirka en kilometer från centrala Falun. Så tar du dig hit:

Med bil: Om du kört bil hit så finns det en stor parkering utanför kyrkan som du kan parkera på.

Med buss: Dalatrafiks stadsbussar stannar vid högskolan Dalarna som är beläget precis bredvid Lugnetkyrkan. Linjerna 12 och 153 är de du ska ta för att lättast komma hit. För mer information om lokaltrafiken besök Dalatrafiks hemsida.

Till fots eller cykel: Faluns statskärna är bara någon kilometer ifrån Lugnetkyrkan. Att promenera hit från från centrum tar bara 20 minuter och gångvägen sträcker sig hela vägen fram till oss.

Skiss

Toaletter:

Lokalen är

Vi strävar efter att kunna erbjuda hög tillgänglighet för alla våra besökare. Här kan du se vilka alternativ vi erbjuder dig med funktionsnedsättning för att göra ditt besök så trevligt och smidigt som möjligt.

Rullstolsplatser:

Rörelsehindrad utan rullstol:

Till och från Lugnetkyrkan

Med färdtjänst: Anländer du med färdtjänst är lämplig av- och påstigning framför entrén.

Rörelsehindrad med egen bil: Parkeringsplatser för personer med nedsatt rörelseförmåga hittar du framför kyrkans entré dörrar

På gudstjänst:

Tolkning, engelska, farsi, arabiska