Barn

Full Fart & Route 426

Full fart och Route 426 är Lugnetkyrkans söndagsskola vilken är barnens egen gudstjänst.
Varje söndag kl 11:00-12:30 samlas barn mellan 3 och 10 år på Full fart. De barn som går i årskurs 4, 5 och 6 träffas i gruppen Route 426.

De barn som är under 3 år får gärna vara med inne på Full fart samlingen om du som förälder följer med. De är också annars välkomna att vara tillsammans med föräldern i något av våra lekrum där det finns möjlighet att leka och umgås.

När barnen kommer till kyrkan följer de med de vuxna in till gudstjänsten i kyrksalen en stund innan de går iväg till sin egen samling ihop med sina ledare.

En del av tiden på Full fart är alla barn samlade tillsammans och en del av tiden är de indelade i grupper efter ålder.
Terminsstart den 20 augusti, terminen avslutas i december.

Läger

Några gånger per år anordnar vi läger på Dalagården i Svärdsjö tillsammans med andra församlingar från Dalagården – kristen samverkan.

Dessa brukar vara mycket uppskattade av barn och deras föräldrar. För mer information och anmälan se www.dalagarden.se.

Läger är fantastiska tillfällen att få undervisning från Bibeln, delta i roliga aktiviteter och lära känna många nya vänner. Vanligtvis anordnar vi:

JC-läger på sportlovet
JC-läger på sommaren (v.26 torsdag – söndag).
Kids Camp äger också rum på sommaren (v.24 lördag – söndag).

De barn som går i åk 3 till och med åk 6 är välkomna på JC-läger (JC som i Jesus Christ) och de barn som ska börja i F-klass till och med åk 2 är välkomna på Kids Camp.

Vi hoppas att du vill följa med!

Skoj

Välkomna till gruppen SKOJ där vi gör olika roliga aktiviteter! Alla barn i förskoleklass till och med åk 3 är välkomna!

SKOJ träffas onsdagar jämna veckor kl 17:30-18:30 i Lugnetkyrkan. Terminsstart 20 september.

Ta med en vän och kom och lek tillsammans med oss!

Friends

Välkomna till gruppen Friends för dig i årskurs 4-7.
Under hösten 2023 har vi Friends med fokus på en musikal som vi framför den 26 November. Varmt välkommen om du vill vara med! Du kan vara engagerad i både roller såsom musik, sång, drama och teknik eller annat runt omkring.

Informationskväll inför höstens föreställning 27 september kl 18:00
Vi träffas och övar onsdagar kl 18:00-19:15 i Lugnetkyrkan. Startdatum kommer, så håll ögonen öppna!

JC Lördag

En oas i vardagen…
Spännande aktiviteter – Mat – Gud – Musik

Är till för dig som går i årskurs 3-6. Vi har olika aktiviteter, äter tillsammans, umgås samt avslutar med en OAS-samling.

Vem? För dig i årskurs 3-6 (Bjud med en vän)
Pris? 30 kronor för mat
Tid? När? Kl 17:00-20:00 i Lugnetkyrkan. (om inte annan samlingsplats annonseras). Terminsstart 16 september.

Anmälan och mer information

Följ denna länk för att anmäla dig till våra läger och barnaktiviteter.

Anmäl dig här

Vid frågor kontakta: