Ungdom

Passion

Vi vill vara en generation som lever passionerat och överlåtna till Guds rike. Vi vill älska andra människor och leda dem in i en växande relation med Jesus Kristus.

PASSIONLK är namnet på Lugnetkyrkans ungdomsverksamhet där ungdomar mellan 13-20 år möts i olika sammanhang för att umgås, dela livet, skratta, fika och framförallt upptäcka livet med Gud. Du är varmt välkommen att vara med på de olika aktiviteter vi har.

Våra ungdomssamlingar har vi på fredagar, Passion. Här samlas ca 45-65 ungdomar regelbundet. Samlingarna är öppna för alla som går i 7:an och uppåt. Du är varmt välkommen att vara med!

En vanlig kväll ser ut ungefär såhär:

19:30 Kvällen börjar med aktivitet
20.00 Gemensam samling med fokus på undervisning, lovsång & bön
21:30-isch Caféet öppnar – häng, spel, pingis, fika
23:30-isch Kvällen är slut

Vissa fredagar kör vi Passion Party med mer fokus på gemenskap. Med tävlingar och lek. Vi kör också vissa fredag något som vi kallar för Worship, en bön- och lovsångskväll. Det händer även annat på fredagarna ibland, följ oss gärna på Instagram & Facebook för senaste info @passionlk

Ungdomsalpha

Med start på höstterminen har vi varje år en ungdomsalphakurs för dig som är 14 år eller går i åk 8. I den går vi igenom den kristnatrons grunder och pratar bland annat om vem Jesus är och vad han gjorde på jorden och för oss. Vi pratar också om identitet, relationer, hur man läser bibeln och hur man ber.

Vi brukar träffas varannan torsdag. Vi börjar med att fika och umgås, sedan blir det tävling, undervisning och samtal. Vissa gånger har ett lite annat upplägg. Vi har riktigt roligt men får samtidigt fördjupa vår tro på Gud. På vårterminen åker vi på ett läger tillsammans.

House

House är namnet på våra smågrupper för ungdomar. Alla ungdomar erbjuds att vara med i en mindre grupp som träffas varannan vecka hemma hos sina ledare för fika, samtal, bibelläsning och bön m.m.

Är du intresserad av att vara med i en Housegrupp? Kontakta David

Vid frågor kontakta: