Ge en gåva

Lugnetkyrkans finansierar sitt arbete först och främst genom frivilliga gåvor. För alla som är med i församlingen är det vanligt att vara med att bidra med en fast summa varje månad. Du kan ge till församlingen via Swish, Bankgiro eller genom en månadsvis överföring till vårt bankkonto. Uppgifterna finns nedan.

Församlingens ekonomi kan enkelt sammanfattas i följande moment:

• Gåvor som du ger täcker främst församlingens personalkostnader, verksamhetskostnader och våra bidrag till vårt internationella missionsarbete som sker främst genom Evangeliska Frikyrkan.
  • Fastighetskostnaderna täcks i stort sätt in av intäkter som vi har för uthyrning av våra lokaler.
  • Alla inkomster som församlingen får via PMU Second Hand förmedlas oavkortat vidare till biståndsprojekt i olika länder samt till sociala insatser i Falun.

Församlingens ekonomi redovisas varje år till församlingen i årsmötet efter att ha granskats av utsedda revisorer.

Tack för att du är med och bär församlingens ekonomi!

Bankgiro

Swish