En församling för nästa generation

Hur ska vi vara församling för att nya generationer ska känna sig hemma och vilja vara med? Hur kan vi förmedla evangeliet till människor i vår tid? Detta är stora och viktiga frågor som vi vill belysa i vår konferens.

Konferensen är främst gjord för församlingsledare, barnledare, ungdomsledare och andra ledare i församlingslivet. Vi uppmuntrar er att komma i team från den egna församlingen. Vi vill sporra till förnyelse i den egna församlingen. Då är det oerhörd värdefullt att grupper av ledare får gemensamma input och erfarenheter som utgångspunkt för utvecklingsarbetet framöver.

19:00-21:00 Öppningsmöte med Mikael Hallenius
“Ge det vidare!” Lovsång.

10:00-10:40 Introduktion & lovsång
”Hur ser det egentligen ut?” Öyvind Tholvsen presenterar färska siffror över åldersfördelningen i frikyrkan.

10:40-11:00 Fika

11:00-12:00 Seminarium för alla med Lisa Fredlund
”Att kommunicera tron idag”

12:00-13:15 Lunch i kyrkan för alla anmälda

13:15-14:00 Seminarium för alla med Jeanette Ingemarson
“Konkreta sätt att få med barn och familjer i församlingslivet”

14:00-14:45 Seminarium för alla med Sune Nordin
”En ledares karaktär”

14:45-15:15 Fika

15:15-16:00 Valbara seminarier
“Att ge sitt ledarskap till nästa generation” med Lennarth Hambre.

”Att dela tron till våra barn” med Jeanette Ingemarson.

”Råd till unga ledare” med Sune Nordin
Endast för ledare under 25 år.

”Hur får vi unga med på tåget?” med Lisa Fredlund.

16:15-17:00 Avslutande panelsamtal med Jeanette Ingemarson, Sune Nordin, Lisa Fredlund och Mikael Hallenius.
”Att vara församling för nästa generation”

11:00-12:30 Gudstjänst med Sune Nordin

Talare

Mikael Hallenius – bor med sin fru Agneta i Örebro. Han är pastor i Församlingen Mötesplatsen och lärare vid Akademi för ledarskap och teologi. Författare till flera böcker om andlig vägledning och evangelisation.

Lisa Fredlund – är ledarutvecklare i Evangeliska Frikyrkans Sverigeprogram. Fram tills nyss var hon föreståndare i Östermalmskyrkan i Kristianstad med erfarenhet att jobba med föryngring av en församling i en mångkulturell miljö. Lisa är småbarnsmamma.

Jeanette Ingemarson – kommunikatör, teolog och mamma till fyra barn i åldrarna 9-20 år. Driver tillsammans med sin man Gabriel pod-den: Föräldrapeppen med Nette & Gabbe där de delar med sig av erfarenheter kring relationer, föräldraskap och tro.

Sune Nordin – bor i Upplands Väsby och har nyss blivit pensionär efter att ha varit föreståndare senast i Korskyrkan Uppsala. Han har två barn och fem barnbarn. Han har ägnat mycket av sitt liv till att stödja yngre ledare som mentor och handledare.

Lennart Hambre – bor i Kumla. Har jobbat hela livet med ledarskap och ledarutveckling i olika uppdrag inom kyrka och näringsliv. Var under 8 år Missionsdirektor för Evangeliska frikyrkan.

Avgift

Konferensavgiften inkluderar fika och lunch.

Konferensavgift fredag och lördag
Vuxen 350 kr
Vuxen med i Lugnetkyrkan 250 kr
Ungdom och student 150 kr

Konferensavgift endast lördag
Vuxen 300 kr
Vuxen med i Lugnetkyrkan 200 kr
Ungdom 150 kr

Konferensen görs i samarbete med Studieförbundet Bilda.
Din församling kanske kan få Bilda att ta delar av konferensavgiften. Hör med församlingens kontaktperson hos Bilda.
Avgiften betalas på plats via Swish eller med kort.

Övernattning

I gångavstånd till kyrkan finns Scandic Lugnet Falun. De har ofta bra priser på rum inklusive frukost, särskilt om man bokar i god tid. Se Scandic hotels hemsida för mer information.
Det finns även flera andra hotell centralt i Falun, ca 1,5 km från kyrkan.

Anmälan

Klicka här för att anmäla dig! Det är fortfarande möjligt att anmäla sig. Men efter den 13e mars ingår inte lördagens lunch i priset. Det går att köpa lunch på annat håll i några restauranter nära kyrkan. Information om detta ges på konferensen.
Vill du anmäla mer än en person, så klickar du “Skicka in ett annat svar” efter att du skickat en anmälan.